Spoločenská hra GÜS – Marbushka

40,00  s DPH

Neváhajte, máme už iba posledný kus.
Hlavné body:

Milujete spoločenské hry? Trávite s deťmi sychravé počasie v pohodlí domova a radi by ste si zahrali spoločne s nimi nejakú zábavnú hru? Táto rodinná hra je výborná voľba! Zalejte si horúcu čokoládu a rozložte spoločne na stôl, či koberček všetky časti hry.

Hra je vhodná pre 2-4 hráčov od 5 rokov.

 

Katalógové číslo: 1172008 Kategórie: ,
Popis

Spoločenská hra GÜS – Marbushka

Spoločenská hra GÜS – Marbushka

Güsovia sú experti na rastliny a dali si navzájom vtipné mená s písmenom “ü”. Vytvorili tajné liečivé recepty s rôznymi prísadami špecifickými pre každú rastlinu. Preto sa recepty nesmú nikdy popliesť! Len správna kombinácia kryštálov pomôže výhonkom rásť.

Liečivé kryštály sa zbierajú na určitých čistinkách v lese. Lenže stromy sú neustále v pohybe a vstupy na čistinky menia svoje miesta, čo môže Güsom buď uľahčiť, alebo skomplikovať prácu. Tieto zmeny môžu viesť k nečakaným stretnutiam s lesnými tvormi.

Rodinná hra pre 2 — 4 hráčov.

Odporúčaný vek od 5 rokov.

Čas hry cca 20 minút.

Spoločenská hra GÜS obsahuje:

1 hracia doska s otočným lesom, 4 postavičky Güs, 1 postavička Morc, 4 lesné tvory, 14 kariet s receptom, 1 hracia kocka, 4 x 6 kryštálov.

  • Veľkosť balenia: 21 x 21 cm
  • Veľkosť hernej dosky: 30 cm x 30 cm

Ďalšie spoločenské hry Marbushka:

https://zvedavedeti.sk/?s=marbushka&product_cat=&post_type=product

Sčasťou balenia sú viacjazyčné pravidlá hry.

Na stiahnutie tu: Marbushka – Gus – Pravidlá hry

Stručný popis hry:

Güsovia sú experti na rastliny a dali si navzájom vtipné mená s písmenom
“ü”. Vytvorili tajné liečivé recepty s rôznymi prísadami špecifickými pre každú rastlinu. Preto sa recepty nesmú nikdy popliesť! Len správna kombinácia kryštálov pomôže výhonkom rásť.

Liečivé kryštály sa zbierajú na určitých čistinkách v lese. Lenže stromy sú neustále v pohybe a vstupy na čistinky menia svoje miesta, čo môže Güsom buď uľahčiť, alebo skomplikovať prácu. Tieto zmeny môžu viesť k nečakaným stretnutiam s lesnými tvormi.

Cieľ hry:

Nazbierať správne farebné kombinácie kryštálov a pomôcť počas hry čo najväčšiemu počtu rastlín. Vyhráva hráč s najvyšším počtom kartičiek s receptami, čím uzdraví najviac rastlín.

Príprava hry:

Poskladajte otočný les podľa inštrukcií a postavte ho do stredu hracej dosky.
Roztrieďte kryštály podľa farieb a položte ich na vyvýšené čistinky. Na každej čistinke môžu byť len kryštály rovnakej farby. Umiestnite Morca (e.) na ktorúkoľvek čistinku ku vchodu a lesných tvorov do údolia ku koreňom stromov. Zamiešajte karty s tajnými receptami a položte ich vedľa hracej plochy obrázkom dole. Z tohto balíčka vezmite 3 vrchné karty a uložte ich vedľa
balíčka obrázkom hore. Vyberte si svojho Güsa a dajte ho do domčeka, ktorý sa nachádza v rohu hracej dosky. Začína ten hráč, ktorý sa najviac podobá na svojho Güsa.

Ako sa ťahá:

Pohyb postavičiek a otáčanie lesa určujú šípky a políčka na hracej doske.
Güsovia sa pohybujú po políčkach na vonkajšom kruhu PROTI SMERU hodinových ručičiek. Morc a les sa otáčajú V SMERE hodinových ručičiek.

Pravidlá hry:

Keď si na ťahu, hoď kockou.
1. Ak padne číslo, choď svojím Güsom o toľko políčok, koľko je na kocke.
2. Ak padne strapatá hlava, posuň o JEDNO políčko Morca.
3. Ak padne šípka, posuň o JEDNO políčko otočný les.

1. Padlo na tvojej kocke číslo?

Ťahaj svojím Güsom a dokonči svoj ťah nasledovne:
Prišiel tvoj Güs na cestu ku čistinke? Vezmi si z nej jeden kryštál! Ak však na čistinke stojí Morc, máš smolu. Nedovolí ti vziať si kryštál.
Prišiel tvoj Güs ku koreňom stromu? Stretneš sa najskôr s jedným z lesných tvorov:

a. Hmlovták – úplne ťa popletie a dokonca zabudneš, kam ideš! Vráť sa naspäť do svojho domčeka, aby si sa upokojil do ďalšieho kola, kým budeš znovu na ťahu (nie si na cestičke, takže Hmlovták nad tebou nemá moc).

b. Dvavajíčky – čarodejníci, ktorí zdvojnásobia jeden z tvojich kryštálov. Naozaj len jeden! Vezmi si kryštál z príslušnej čistinky. Ak však žiaden kryštál nemáš, nie je čo zdvojnásobiť.

c. Zmeňbobuľa – tento tvor môže vojsť na každú čistinku, takže s ním môžeš
obchodovať: vymení ti tvoj kryštál za akýkoľvek kryštál inej farby, avšak každý raz len jeden (vráť kryštál, ktorý chceš vymeniť na príslušnú čistinku a vyber si kryštál inej farby).

d. Chrobák bežiak – ak ho stretneš, vezmi si ho! Pomôže ti, keď najbližšie stúpiš na cestu ku čistinke. Budeš si môcť vziať kryštál nie len zo svojej čistinky, ale aj z jednej zo susedných čistiniek! (Ak bude na najbližšej čistinke stáť Morc, môžeš si vziať jeden kryštál zo susednej čistinky.)

Pozor: chrobáka bežiaka musíš vždy použiť hneď pri prvej príležitosti, nemôžeš si ho nechať dlhšie! Akonáhle ti pomôže, musíš ho vrátiť na svoje miesto, aby mohol pomôcť aj ostatným hráčom. Ak chrobáka bežiaka zabudneš použiť, musíš ho hneď vrátiť.
Teraz, keď si ukončil/a svoj ťah, je na rade ďalší hráč.

2 a 3

Padol ti na kocke Morc alebo točenie lesom?

Keďže na kocke nepadne číslo, neťaháš svojou postavičkou. Aj tak však dávaj pozor, pretože pri pohybe lesa sa môže čistinka priblížiť k tebe. Alebo s trochou šťastia Morc odíde z čistinky, pred ktorou už stojíš. V tomto prípade využi príležitosť a vezmi si kryštál! Ak ku tebe príde jeden z lesných tvorov, postupuj podľa inštrukcií v bode 1.

Avšak pozor by mali dávať aj ostatní hráči! Točenie lesa, či pohyb Morca im tiež dáva nové príležitosti. Keď hráč, ktorý je na rade dokončí svoj ťah, všetci ostatní spravia ťah, ktorý pre nich z toho vyplýva (ak na jednom políčku stojí viacero Güsov, ten istý ťah platí pre všetkých).

Keď dokončia všetci svoj ťah, hádžeš kockou znova! Musíš hádzať, dokým hodíš číslo (ak znova hodíš ťah Morcom alebo točenie lesom, postup je vždy rovnaký ako predtým).

Ako získať kartu s receptom: Keď nazbieraš potrebné kryštály zobrazené na jednej z otočených kariet s receptom, podarilo sa ti vyliečiť rastlinku zobrazenú na karte (+1 znamená kryštál hocijakej farby podľa tvojho výberu).

Vezmi si kartu s receptom a vráť kryštály z receptu na pôvodnú čistinku. Kartu s receptom treba doplniť novou – otoč vrchnú kartu z balíčka tak, aby boli na stole vždy 3 karty s receptami otočené obrázkom hore.

Pozor:

Ak nazbieraš potrebnú kombináciu kryštálov počas hry iného hráča, musíš počkať na svoj ťah, aby si mohol získať kartu s receptom.
Môže sa stať, že získaš veľa kryštálov, ale nedokážeš z nich vyčarovať žiaden recept. V tomto prípade môžeš nahradiť chýbajúci kryštál dvomi kryštálmi podľa vlastnej voľby.

Políčka náhody:

f. Lükkerspünt, kameň šťastia – s jeho pomocou si k sebe môžeš otočiť ktorúkoľvek čistinku, z ktorej si chceš vziať kryštál, alebo hocijakého lesného tvora, ak potrebuješ jeho pomoc.

g. Gümütür, požierač drahokamov – najradšej má práve farebné kryštály, s obľubou ich požiera. Ak naňho stúpiš, musíš mu dať jeden zo svojich kryštálov, farba podľa svojho výberu. Keď máš len jeden kryštál, máš smolu, musíš mu ho dať. Ak nemáš žiaden kryštál, smolu má Gümütür.

Výnimočná situácia:

Môže sa stať, že stúpiš na políčko náhody a zároveň máš aj možnosť ťahu (napríklad Gümütür je pred vstupom na čistinku). V tomto prípade sa môžeš rozhodnúť, ktorý ťah urobíš ako prvý tak, aby bola pre teba situácia čo najvýhodnejšia.

Koniec hry:

Hra končí, keď sa minú všetky karty s receptami. Hráč, ktorý získa najviac receptov a vylieči najviac rastlín, vyhráva. Rovnaký počet získaných receptov znamená remízu, ste rovnako dobrí liečitelia!

Ďalšie informácie
Odporúčaný vek

3 – 6 rokov, 7 – 10 rokov

Počet hráčov

2-4

Dĺžka hry

20 minút

EAN

5999559660757

Recenzie (0)
0 ★
0 hodnotení
5 ★
0
4 ★
0
3 ★
0
2 ★
0
1 ★
0

Tento produkt zatiaľ nebol hodnotený. Máte s ním skúsenosti?

Napíšte hodnotenie na “Spoločenská hra GÜS – Marbushka”

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Close
Close
Obchod
0 Obľúbené
0 Košík
Close

Môj košík

Váš nákupný košík je prázdny.

Ísť do obchodu